tirsdag 6. oktober 2009

VINVESKER

Etter mange runder med
 å prøve og feile,
har jeg nå kommet fram til en oppskrift som passer for meg:



Til de hvite veskene bruker jeg Alaska-garn,da må jeg bruke pinne 7...
Til cortina-garn bruker jeg pinne 5,5..
~~~
Legg opp 7 masker.
Fordel maskene på 3-4 strømpepinner,mens du på første omgang
 øker i hver maske= 14 masker.
Øk så i hver tredje maske
 på annenhver omgang til det er 42 masker (dette er bunnen)
~~
Strikk 65(cortina)-75(Alaska) omganger .
Strikk så håndtaket:
Fordel maskene på 2 pinner,strikk den ene siden slik:
Fell en maske først og en maske sist på rettomgangen,
strikk vrangt tilbake.
Fortsett slik til det er 7 masker igjen.
Strikk så 16 omganger før du feller av.
Strikk den andre delen av håndtaket på samme måte.
Toves i maskinen på 40 eller 60 grader, med noen ss grønnsåpe.


10 kommentarer:

  1. Hvor er de fine.
    Og tusind tak for opskriften.
    Den vil jeg prøve.
    Vi har selv en vinimport, så det er ganske nærliggende at lave dine vintasker som gaver :-)
    Hilsen Annie

    SvarSlett
  2. Takk for at du besøker meg på min ull-blogg :)
    Hyggelig med en dansk strikke venn.
    Vinveskene passer bra til en venninne-gave.
    Skal besøke deg på din blogg :)
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Enda en blogg å lege til favoritter! du stikker mye fint! Jjeg leter ette lester til Amilde. Kanskje du har et par i størrelse 33 ;) 7-8 år...

    Eirin :D

    SvarSlett
  4. Heia! så flott at du fant dennan bloggen også :)
    Strikka bare lesta til meg selv :/ er ikke såå glad i å strikke lester..eller det som det er to av (votter-lester-pulsvanter)

    SvarSlett
  5. Hei Hanne

    Syr du på hjerter evt. anna pynt etter at du har tova vinvæsken? Kjempefine blogga du har forresten. Æ e fuill av imponasje ;))

    SvarSlett
  6. Re kommentar 02.11

    Hilsen og klem fra Sissel :)

    SvarSlett
  7. Hei!
    Syr på pynten etterpå. Da har man mer kontroll på hvordan resultatet blir. Koselig at du e på besøk innom bloggan mine :)

    SvarSlett
  8. Tusen, tusen takk for at du legger ut oppskrift. Dette er den fineste fasongen jeg har sett på vinvesker. Og så har du jo dekorert dem veldig flott også, da. Inspirerende.

    Jeg liker bloggen din veldig godt, og legger meg til som følger.

    SvarSlett
  9. For en flott blogg:)
    Du lager mye fint:)
    Er gøy å finne noen strikkedamer fra vesterålen på hobbyboden og:)

    SvarSlett
  10. Kjempefine vesker. Dette må prøves. Mulig det blir årets julegave.....dersom det blir tid. Skal løpe å kjøpe garn:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails