onsdag 27. januar 2010

Enkle babyvotter X 2



Tove garn eller annet passe tynt garn.
 Pinne nr 3.

Strikkes fram og tilbake og sys igjen i siden når arbeidet er ferdig.

Oppskrift hvite votter:

Legg opp 30 masker og strikk 1 rille (2 pinner rett)
Strikk 2 rett,2 vrang 6 cm.
Strikk 1 rille (2 pinner rett).
 Strikk så 1 rett, 1 vrang til hele votten måler 13 cm.
Fell 2 og 2 masker sammen ut pinnen, strikk 1 pinne rett,
 fell 2 og 2 masker sammen, strikk 1 pinne rett, ta tråden gjennom de resterende maskene og snurp sammen.
 Sy igjen i siden.

Oppskrift blå votter:
Legg opp 30 masker på pinne nr 3.
Strikk 1 rett, 1 vrang 6 cm.
Strikk rettstrikk (riller) til hele arbeidet måler 13 cm.
Fell på samme måte som de hvite vottene.
Sy sammen i siden.

5 kommentarer:

  1. enkle og smarte, og ikke minst flotte votter.....ha en flott dag

    SvarSlett
  2. Disse tror jeg jammen jeg skal prøve meg på. Greit å strikke noe enkelt som tar kort tid.

    SvarSlett
  3. Sååå mye fint! Takk for at du deler oppskriften, kanskje jeg skal prøve meg. Likte veldig godt den isskrapen du har laget. Ja, også plsvarmerene - nydelige. Jeg må "gjemme" på deg så du ikke forsvinner. greit at jeg legger deg til blogglisten?

    Cosi

    SvarSlett
  4. .....bare meg, Hadde visst lagt deg til allerede :o) I'll be back

    SvarSlett
  5. Bare koselig å være på blogglista di :)
    Jeg er glad i enkle strikkerier,så det er det som kommer inn her....

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails