tirsdag 13. oktober 2009

Heklet og "brodert" blomst



Hekle 6 lm med heklenål nr 4 med grå, eller den fargen du vil ha midt i blomsten.
Ta sammen til en ring med 1 km i første lm.
~~
1 omg: Hekle 10 fm i ringen. Ta sammen med 1 km i første fm.
2 omg: Skift til rosa, eller den fargen du vil ha på kronbladene, hekle *9 lm, hopp over en m, 1 fm i neste m.
 * Gjenta fra * til * ut omg= 5 lm-buer.
Ta sammen med en km i første fm.
Klipp av tråden.
~~
Ta så tråd i rosa på en nål og sy 3 eller 4 sting inni hver av buene (Fest tråden i 1 omg, stikk nålen gjennom den 4. lm i 9-lmbuen, stikk så i fm i 1. omg, videre i 5. lm i 9-lmbuen, fortsett slik til du har 3-4 sting).
Fyll hver lm-bue på samme måte= 5 blader på blomsten.
~~
Her må jeg opplyse at jeg egentlig ikke kan hekle! Så om min blomst ikke ser riktig ut er det pga av dette :)
Og jeg kan ikke forklare oppskriften, om noen ikke forstår...
Lykke til!
~~
Oppskriften er hentet i hefte til Sandnesgarn(0511 til fjells)




3 kommentarer:

  1. Takk for besøk... og hyggelig kommentar.
    Mye fint i bloggen din. Likte veldig godt disse blomstene!!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. OMG! Disse var nydelige!! Må prøves! Tusen takk!

    SvarSlett
  3. Syns disse var nydelige. Skal prøve disse.

    Forøvrig må jeg fortelle deg at jeg ikke er flink til å strikke. Men etter at jeg har besøkt bloggen din, har jeg fått strikkedilla. Har stikket 2 luer, sokker, og flere par med pulsvanter.

    Takk for at du deler så mange fine oppskrifter.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails